کابل شیلد دار

کابل شیلد دار چیست

کابل شیلد دار از رشته های مسی یا آلومینیومی تنیده شده در و یک عایق محافظ بر روی آن که به آن شیلد نیز گفته می شود تشکیل شده است. شیلد در این کابل ها از تداخل الکترومغناطیسی جلو گیری می کند. 
هدف استفاده از شیلد در کابل ها حفاظت از تداخل مغناطیسی کابل های مجاور نیز می باشد. اگر کابل دارای شیلد نباشد ، زمانی که در مجاورت کابل های نویز یا پاور قرار گرفته شوند ، توانایی ارسال پارامترهای صحیح را نداشته و اطلاعات دریافتی امکان دارد دارای خطا باشد.

این کابل ها سبک و نازک بوده و در محیط هایی از جمله دفاتر کار مناسب استفاده می باشد. کابل های شیلد دار به دلیل لایه های مسی و سایر موادهایی که در ساخت آن بکار برده می شود اغلب کمی گران تر از سایر کابل آلومینیومی می باشند. 
برای انتقال سیگنال های دیجیتال و آنالوگ در صنعت از کابل ابزار دقیق که از یک لایه محافظ شیلد ساخته شده است استفاده می شود.

این کابل از شدت فشار زیاد میدان هادی جلوگیری کرده و با جذب و کم کردن شدت ولتاژهای اضافی با استفاده از شیلد ، جریان را پایدار نگه میدارند.


جهت اطلاع از محصولات و قیمت ها و نیز دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده یا از طریق تماس با ما اقدام کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما کلیک کنید.

ساختار طراحی کابل شیلد دار

ساختاری که در طراحی به کار رفته است همانند بسیاری از کابل های دیگر موجود است با این تفاوت که لایه ای از شیلد بر روی هسته مرکزی جای می گیرد و همچون یک حفظ کننده از سیگنال های عبوری عمل می کند . جنسی که برای شیلد داخل کابل استفاده می شود معمولا از جنس فلزاتی است که به طور معمول در صنعت سیم و کابل استفاده می شود . معمولا بدر تولید انواع سیم و کابل از فلز مس استفاده میکردند و اکنون به خاطر هزینه بالا، آلومینیوم نیز به صورت تولید وسیع وارد این عرصه گشته است.

کابل شیلد

انواع کابل شیلد دار

کابل شیلد فویلدار و کابل شیلد بافته شده به طور معمول در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.

کابل شیلد فویلدار : این کابل از یک ورقه نازک آلومینیومی یا مسی تشکیل شده است. برای بهبود قدرت سیم معمولا فویل را به یک حامل پلی استر وصل می نمایند که می تواند به طور کامل از سیم رسانای خود محافظت نماید. اما کار با این کابل ها بدلیل ظریف بودن ، بسیار دشوار است.

کابل بافته شده : این کابل از شبکه سیم های مسی بسیار نازک بافته شده ساخته می شود. به نسبت کابل های فویل دار از پوشش کمتر و ضعیف تری بر خودار هستند اما مقاومت بسیار بالایی دارند. کابل بافته شده معمولا در مقابل امواج الکترومغناطیسی  بین هفتاد تا نود درصد محافظت می کند که این مقدار به نوع و شدت بافت نیز بستگی دارد. 
نکته ای که باید در نظر گرفت این است که کابل بافته شده در مقایسه با کابل فویلدار ، عملکرد بهتری دارد. زیرا مس به کار رفته در کابل بافته شده ، رسانش بالاتری نسبت به آلومینیوم به کار رفته در کابل فویلدار دارد و در معرض آسیب های داخلی کمتری قرار میگیرند. 
کابل های بافته شده قیمت و وزن بالاتری نسبت به کابل های فویلدار دارند و نیز عملکرد بهتر و بالاتری را در اختیار کاربر قرار میدهد.

اما به طور کلی تنوع این کابل ها زیاد است و هر کابلی که نیاز به محافظت بالا داشته باشد را به عنوان شیلد دار می توان در نظر گرفت! در این قسمت به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.
شناخته ترین کابل های این دسته عبارتند از کابل افشان ، کابل صوتی ، کابل شیلددار بافته  و …

کابل شیلد دار صوتی :

کابل شیلد دار خدماتی

کابل شیلد دار خدماتی

بسیار شبیه کابل بافته هستند که علاوه بر آن رشته ها یک فلز مس اضافه بر آن در اطراف هسته قرار می گیرد. گفته می شود این مدل به نسبت دیگری انعطاف بیشتری پیدا کرده در حالی که دقت عملکرد آن را نیز پایین تر آورده است.

کابل شیلد دار بافته

از یک رسانا فلزی مانند مس برای محافظت و حفظ رسانای هسته اصلی در برابر فرکانس های مزاحم استفاده می شود. وقتی از مفتول های رسانا بافته شده برای شیلد استفاده می شود علاوه بر مزیتی که دارد باعث می شود حالت انعطاف پذیری بالای آن از بین برد! پس از آن در موارد خاص میتوان استفاده کرد.

کابل شیلد دار بافته

کابل شیلد دار فویلی

نوع پوششی که به عنوان شیلد در این مدل قرار گرفته تمام سطح است و در آن مانند نمونه های قبلی فلز مس را دارد و اضافه بر آن از ورق آلومینیوم و پلی استر هم استفاده شده است. قیمت کابل شیلد دار مناسب تر بوده اما کماکان مانند نمونه های قبل انعطاف ندارد.

کابل شیلد دار خدماتی
کابل شیلدار صوتی

کابل شیلد دار صوتی

کابل شیلددار صوتی معمولا از 1 الی 61 رشته تشکیل شده اند که برای ارسال سیگنال دیجیتال و آنالوگ از آن ها استفاده می شود. از این کابل برای انتقال انواع امواج صوتی بهره می برند. علاوه بر این که این از وجود نویز در طی مسیر از عوامل تاثیر گذارجلوگیری به عمل می آورد بلکه قادر است نویز هایی که به وجود می آید را برطرف سازد!

کابل شیلد دار زیر زمینی

در اکثر موارد در قسمت هایی استفاده می شود که نیاز به کابل در خارج از منزل یا مستقیماً در زمین با یا بدون استفاده از یک مجرا دارد.این کابل ها به طور معمول با یک ژاکت پلی اتیلن ساخته شده است تا از کابل در برابر آب و دمای شدید محافظت کند. قیمت کابل شیلد دار زیر زمینی متناسب با مقاومت بالا در برابر اثرات محیطی به نسبت بالاتر بوده و این محصول با این شرایط می تواند در زیر قسمت زمین دفن شود زیرا  روکش محافظ آن ضد آب، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر حیوانات و جوندگان طراحی و تولید شده است.

سوال اینجاست؛ که کدام جنس از مفتول های فلزی رسانا را میتوان به عنوان هسته اصلی کابل شیلد دار زیر زمینی استفاده کرد؟!
طیف وسیعی از انواع سیم شیلد دار در برنامه های کار گزاری کابل به صورت مستقیم از جمله کابل های سینی ، کابل های آلومینیومی ، کابل های صنعتی و سیم های مسی استفاده می شود. کابلهای محافظ  از چندین لایه خشک و ضد آب استفاده می کنند تا سطح قابل توجهی از استحکام را ارائه دهند.

کابل شیلد دار زیرزمینی محصولی است که در زیر زمین مدفون میشود و  برق یا مخابرات را توزیع می کنند. چنین کابل هایی جایگزین کابل های رو کار هستند که چندین متر از سطح زمین ارتفاع دارند. در حال حاضر کابل های سربار اغلب با کابلهای زیرزمینی جایگزین می شوند.

کابل-شیلدار-زیرزمینی
کابل-شیلد-دار

کاربرد کابل شیلد دار

این محافظ باعث کاهش نویز الکتریکی و کاهش تأثیر آن بر روی سیگنال ها و همچنین کاهش تابش الکترومغناطیسی می شود. محافظ مانع از برخورد متقابل بین کابل های نزدیک به یکدیگر می شود. محافظ نه تنها از کابل محافظت می کند بلکه می تواند از ماشین آلات و افراد نیز محافظت کند. برای آنکه متوجه شوید کابل شیلد دار چیست؟ به دو سیم نگاه کنید که در لاستیک کابل ناپدید می شوند. اگر پوششی به طور کامل از داخل کابل به صورت یک بافته عبور کند، به احتمال زیاد از آن محافظت می شود. اگر فقط دو سیم از یک نوع سیم (تک رشته) را مشاهده کردید و هر دو از لاستیک پوشیده شده اند، به احتمال زیاد محافظ نیست! خب شاید برایتان جالب است بدانید که چه کارایی برای این کابل ها تعریف گشته است! برای کامل کردن توضیحاتمان، مکان هایی که کابل شیلدار استفاده می شود را لیست نمودیم که عبارتند از:

کابل شیلد دار

مزایای کابل شیلد دار

کابل هایی که دارای(محافظ) هستند، نسبت به کابل های دیگر برتری بسیار زیادی دارند،این برتری ها عبارتند از:

چرا از کابل شیلد دار استفاده میکنیم؟

این کابل ها به شکل یک محافظ برای انتقال داده ها در برابر “نویز های الکتریکی” یا تداخل الکترومغناطیسی محیطی در محیطهای صنعتی ، مهندسی یا تولیدی که در آن درجه بالایی از توان الکتریکی وجود دارد، به استفاده می رسند.  تداخل الکترونیکی (EMI) جریانهای الکتریکی متغیر و ولتاژهایی است که به طور منظم در محیط رخ می دهد.  آن را به عنوان تداخل رایجی می شناسیم که باعث اختلال در مواردی مانند تلفن های همراه ، تلویزیون یا رادیو می شود.این تداخل الکترونیکی می تواند طبیعی، یا دست ساز باشند. به صورت طبیعی در محل اتفاق می افتد می تواند ناشی از رعد و برق و طوفان رعد و برق ، طوفان برف ، ذرات باران و تابش خورشید باشد یا اینکه نویز الکتریکی تولید شده در تجهیزات الکترونیکی  اتفاق بیفتد.

تحریک حرارتی الکترون هایی که از طریق مقاومت مدار عبور می کنند ، “نویز سفید” ایجاد می کند ، که اغلب با صدای آشنا فرکانس گیرنده رادیویی بین ایستگاه ها مرتبط است. نویز های دست ساز توسط کلاسهای مختلف تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ایجاد می شود. احتراق وسایل نقلیه، موتورها، فرستنده ها، ژنراتورها، خطوط برق، تلفن های همراه، انواع روشنایی و موارد مشابه همه نمونه هایی از دستگاه های دست ساز هستند که می توانند باعث تخریب در سیستم های انتقال و  پردازش داده شوند.

ساختار-کابل-شیلددار

قیمت کابل شیلد دار

هزینه قابل پرداخت برای این محصول به نسبت سایر کابل ها گرون تر است زیرا برای محافظت بیشتری طراحی شده است، مواد به کار رفته برای شیلد اکثرا فلزات گران در نظر گرفته می شود و لایه خارجی که تکمیل کننده است زخیم تر و قوی تر است. به همین خاطر قیمت تمام شده آن گران تر است. علاوه بر آن به خاطر هزینه های صرف شده جهت تولید  داخلی تا نمونه خارجی از مصالح تا هزینه تولیدات و … این مبلغ متغییر  است. با این حال بسیاریاز کارخانه های تولید کشور توانسته اند قیمت را باثبات حفظ نمایند و شما برای اطلاع از قیمت کابل شیلد دار میتوانید با شماره پایین صفحه تماس حاصل نمایید.

فروشگاه تامین کابل خاجی با در نظر داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب به شما اطمینان میدهد تا با خیالی راحت به خرید کابل شیلد دار و سایر سیم و کابل های مورد نیاز خود با طول متراژ دلخواه داشته باشید. اکنون قیمت کابل شیلد دار زیر زمینی به نسبت کیفیت و دوام بالا از ارزش بیشتری برخوردار است و توصیه میشود که در صورت خریداری توجه به برند و شرکت تولیدی محصول مورد نظر داشته باشید.

لوکیشن

ابتدای لاله زار جنوبی . پاساژ حضرت ابوالفضل . همکف پلاک ۳۴

تلفن

02133957466

ایمیل

info@tamincablekhaji.ir