تاریخچه سیم و کابل در ایران

ورود کابل و سیم در ایران  از آنچه که فکر میکنیم بیشتر قدمت دارد و به 118سال پیش برمیگردد. طبق اسنادی که در ایران وجود دارد،اولین کارخانه ایی که برای وارد کردن سیم و کابل ایجاد شد، کارخانه برق امین‌الضرب در سال 1282خورشیدی بود. این کارخانه توسط محمدحسین امین‌الضرب ملقب به پدر برق ایران خریداری و به ایران وارد گردید.
جهت اطلاع از محصولات و قیمت انواع سیم و کابل و نیز دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده یا از طریق تماس با ما اقدام کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ما کلیک کنید.

در اوایل بهره برداری از انرژی برق موجود در ایران،معمولا سیم و کابل موجود در ایران داری روکش بوده و به کمک مقرهای کوچک و سفید رنگ که شکل قرقره مانند داشت، بر روی سالن ها،اتاق ها،سقف ها و… نصب می شد.

طبیعی است که شرکت امین‌الضرب هم دارای هدفی رو به رشد باشد. رشد این شرکت در بهره برداری بیشتر از انرژی بوده و به واسطه همان انرژی، توانست موتور های برقی در گارگاه و شرکت اش راه اندازی کند. به واسطه همین رشد کابل امین‌الضرب ما شاهد واردات سیم و کابل با کیفیت و با دوام در کشور بودیم.

خود کفایی در تولید سیم و کابل

شاید برایتان سوال شود که در چه سال هایی ما شاهد خود کفایی ایران در تولید این محصولات در ابران بودیم؟ در واقع حدود 40سال پیش(بعد از پیروزی انقلاب اسلامی) که تمامی شرکت ها تولید سیم و کابل از هیچی شروع کردن و سپس با گذشت زمان و با کوشش و تلاش،توانستند این شرکت هارا گسترش داده و دایره فروش به مشتری را جدا از اینکه کل ایران را شامل میشد،به همسایه های اطراف ایران گسترش دهند. در حال حاضر سیم و کابل های ایرانی در خاورماینه،بر سر زبان شرکت های سطح بالای کشور های دیگر است.

ایران جزو معدود کشور هایی در جهان است که با تحریم های ظالمانه آمریکا و سایر کشور ها،توانسته خود کفا باشد و خم به ابرو نیاورد که توانست قدرت خود را حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی و تحریم و….حفظ کند و همچنان به خود کفایی ادامه دهد.

معرفی انواع سیم و کابل تولید شده در ایران

سیم مفتولی یا سیم تک لا

این سیم جزو سیم های معروف و پرکاربرد در ایران است و به سیم خشک نیز شناخته میشود. این سیم دارای یک رشته هادی می باشد. شاید فکر کنید تک هادی بودن این سیم دارای ویژگی خاصی نمی باشد ولی اشتباه می کنید، چرا که همین تک هادی بودن سیم،قابلیت فرم دهی را به خود سیم می دهد!

همانطور که گفتیم سیم و کابل دارای کاربرد زیادی است. کاربرد این نوع سیم ها عموما در تابلو برق ها می باشد

ولتاژ این نوع سیم ها بین 450تا750 است و برای جریان های مختلف موجود،با سطح مقطح هایی بین 1.5تا240 میلی متر مربع ساخته می شود.

سیم افشان

دومین سیم پرکاربرد در ایران،سیم های افشان می باشد که دارای تعداد زیادی مس به یک دیگر تابیده شده می باشد که همین قضیه سبب بسیار نرم بودن و قابلیت انعطاف پذیری بالای سیم و کابل می شود،همین ویژگی ها سبب شده تا این نوع سیم بیشتر در سیم کشی های ساختمان کاربرد داشته باشد.

این نوع سیم ها دارای ولتاژ بین 300الی500 هستند که با توجه به جریان عبوری در سطح مقطع های مختلف تولیده شده و موجود می باشند

سیم نیمه افشان

این نوع محصول همانطور که از اسمش پیداست، نمونه هایی هستند که بین سیم های مفتولی و افشان قرار گرفته اند. به طور دقیق تر اگر بخواهیم شرح دهیم باید بگوییم که تعداد رشته های این نوع سیم وکابل نسبت به نمونه های افشان،کمتر است که همین کمتر بودن تعداد رشته های موجود در این نوع سیم نسبت به افشان،سبب شده تا سیم قابلیت انعطاف پذیری کمتری نسب به سیم های افشان داشته باشد.

انواع کابل

1-کابل جفت پیچ خورده: شکل دقیق تر این نوع کابل ها در واقع از یک جفت کابل پیچ خورده به یک دیگر می باشد،کاربرد این نوع کابل ها در فاصیه یا مسافت های طولانی بین مبدا تا مقصد می باشد.

2-کابل چند رسانا: این نوع کابل تشکیل شده از چند سیم هادی می باشد که این هادی ها دارای یک غلاف عایقی می باشند ،کاربرد این نوع کابل ها بیشتر در مدار های کنترل از راه دور می باشد.

3- کابل های کواکسیال: این نوه کابل ها،دارای یک رسانای احاطه شده می باشد که جنس این رسان،یک رسانای فویلی می باشد که مابین این دو را عایقی فرا گرفته است.بمعروف ترین کاربرد این نوع کابل در آنتن های تلویزیون است.

4- کابل فیبر نوری: این نوع کابل ها شامل دسته های شیشه ای الیاف بوده و در داخل یک پوشش عایق خاص می باشد.
این نوع کابل نسبت به کابل های دیگر،دارای پهنای باند بیشتر و با کیفیت تری می باشد که همین موضوع سبب شده است تا این نوع کابل در موضوعات مخابراتی کاربرد داشته باشد

5- کابل ربان:تشکیل شده از چند کابل کوچک است که این کابل ها  در وضعیت موازی به یکدیگر قرار دارند،کاربرد این نوع کابل ها در سیستم های الکتریکی(مثل دیسک درایو در کامپیوتر ها)می باشد

6-کابل فشار قوی: این نوع کابل ها از نظر جنس به مسی و آلومنیومی تقسیم و ساخته می شوند که توانایی تحمل بسیار بالا ولتاژ را دارد که برای مثال اگر خواهیم تحمل آن هارا به عدد بگوییم،تحمل ولتاژش به 400000 میرسید

قیمت انواع سیم و کابل

در خرید یک جنس ممکن است شما در اولین مرحله پول برند را پرداخت کنید. هرچه برند سیم و کابل مورد نظر شما معروف تر باشد و دارای کیفیت ساخت باشد قطعا دارای قیمت بالاتری هم است. چ.ن در طی سال ها توانسته امتحان خود را در بین مصرف کنندگان پس دهد.

در نتیجه سعی کنید سیم و کابل هایی را تهیه کنید که دارای برند شناخته شده باشد، و جدا ازمحبوبیتش دارای استاندارد چهانی بوده و کیفیت آن طبق آن تایید شده باشد.هرچه شما در خرید سیم و کابل بیشتر سخت بگیرید  وبررسی بیشتر انجام دهید محصول باکیفیت تر و با دوام تری پیدا خواهید کرد.

سیم و کابل | لیست قیمت انواع برند معتبر ایرانی | تامین کابل

سیم و کابل | خرید و لیست قیمت انواع برند معتبر ایرانی در لاله زار تهران | تضمین قیمت | تضمین کیفیت | مشخصات و کاربرد انواع سیم و کابل | تامین کابل خاجی

Product SKU: 1094

Product Brand: تامین کابل خاجی

Product Currency: IRR

Product Price: none

Price Valid Until: none

Product In-Stock: InStock

امتیازدهی ویرایشگر:
4.82

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه وب سایت اختیاری است.

دیدگاهپیغام شما
نامنام شما
ایمیلایمیل
وب سایتوب سایت